Osnovne informacije
Predmetni nastavnici:
dr Snežana Kaplanović, redovni profesor (kabinet 006, e-mail: s.kaplanovic@sf.bg.ac.rs)
dr Marko Miljković, vanredni profesor (kabinet 513, e-mail: m.miljkovic@sf.bg.ac.rs)
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Cilj predmeta:
Upoznavanje sa faktorima koji određuju izbor korisnika na tržištu transportnih usluga i usluga komunikacija i sa metodima upravljanja tražnjom.
Sadržaj predmeta:
Teorija izbora potrošača/korisnika transportnih usluga i usluga komunikacija; funkcije individualnog i društvenog blagostanja; formiranje pojedinačne i sektorske tražnje; merenja elastičnosti tražnje na transportnim tržištima; određivanje cena; formiranje cena na osnovu pristupa "spremnost da se plati"; određivanje cena primenom teorije igara; politika cena i pristup ugovaranja/pregovaranja; efekti subvencija, taksi/poreza i ekonomske regulacija; finansiranje investicija u transportu i komunikacijama; studije slučaja - osnovne karakteristike tržišta različitih vidova transporta i komunikacija.
Literatura:
Ј. Cowie, „The Economics of Transport – A Theoretical and Applied Persepctive“, Routledge, London and New York, 2010.
D.Hensher (ed.), Transport Economics, Routledge, United Kingdom, 2011. (4 toma, izabrani delovi)