Predmetni nastavnici:

dr Jelica Petrović Vujačić, redovni profesor (kabinet 006, e-mail: j.petrovic@sf.bg.ac.rs)

dr Snežana Kaplanović, vanredni profesor (kabinet 06, e-mail: s.kaplanovic@sf.bg.ac.rs)

dr Marko Miljković, docent (kabinet 513, e-mail: m.miljkovic@sf.bg.ac.rs)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Cilj predmeta:

Upoznavanje sa faktorima koji određuju izbor korisnika na tržištu transportnih usluga i usluga komunikacija i sa metodima upravljanja tražnjom.


Sadržaj predmeta:
Teorija izbora potrošača/korisnika transportnih usluga i usluga komunikacija; funkcije individualnog i društvenog blagostanja; formiranje pojedinačne i sektorske tražnje; merenja elastičnosti tražnje na transportnim tržištima; određivanje cena; formiranje cena na osnovu pristupa "spremnost da se plati"; određivanje cena primenom teorije igara; politika cena i pristup ugovaranja/pregovaranja; efekti subvencija, taksi/poreza i ekonomske regulacija; finansiranje investicija u transportu i komunikacijama; studije slučaja - osnovne karakteristike tržišta različitih vidova transporta i komunikacija.


Način polaganja ispita:

ØAktivnost na času: 10

ØSeminarski rad: 15

ØKolokvijum: 35

ØZavršni ispit: 40

 

Literatura:

Ј. Cowie, „The Economics of Transport – A Theoretical and Applied   Persepctive“, Routledge, London and New York, 2010.

D.Hensher (ed.), Transport Economics, Routledge, United Kingdom, 2011. (4 toma, prevedeni izabrani delovi) 

Poslednja izmena: недеља, 27. фебруар 2022, 16:20