Predmetni nastavnici:

dr Snežana Kaplanović, redovni profesor (kabinet 006, e-mail: s.kaplanovic@sf.bg.ac.rs)

dr Marko Miljković, vanredni profesor (kabinet 513, e-mail: m.miljkovic@sf.bg.ac.rs)     

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Cilj predmeta:

Upoznavanje sa osnovnim pojmovima, trendovima i zakonitostima na tržištu telekomunikacija.

Sadržaj predmeta:

Teorijska nastava: Struktura tržišta telekomunikacija - oligopoli i slobodna konkurencija. Privatni i javni sektor. Struktura tražnje. Dinamika tržišta. Ekonomija blagostanja i telekomunikacije.Funkcije troškova telekomunikacionih resursa i servisa. Industrijska struktura i vlasništvo. Uloga planiranja i predviđanja. Telekomunikaciona politika i regulacija. Interkonekcija i ekonomska regulacija. Svetsko tržište telekomunikacionih usluga - struktura i dinamika. Savremene tendencije na tržištu telekomunikacija. Telekomunikaciona politika EU i strategije manje razvijenih zemalja.

Praktična nastava: Na vežbama se rade primeri i zadaci iz tematskih oblasti i prezentacija seminarskih radova. Posebno se vežbaju načini određivanja cena/tarifa telekomunikacionih servisa u različitim tipovima tržišne konkurencije.

Literatura:

  1. Ј.Ј.Wheatley, World Telecommunications Economics, The Institute of Electrical Engineers, London, United Kingdom, 1999.
  2. M.E.Cave, S.K.Majumdar, I.Vogelsang, (eds.) Handbook of Telecommunications Economics, Vol.1, Structure, Regulation and Competition, 3d edition, North-Holland, Elsevier, Amsterdam, The Netherlands, 2006.
Poslednja izmena: субота, 29. новембар 2025, 14:07